Cestovní agentura Magnolia

  • Zavolejte nám
  • 732 893 316
  • po-ne 9:00 -18:00 hod
Oblíbené zájezdy

Časté dotazy

 

 

18 základních bodů k dovolené, neboli nejčastější otázky
 

Výběr a objednání dovolené

Dovolenou vybíráte prostřednictvím webových stránek www.ca-magnolia.cz, nebo nás můžete zkontaktovat telefonicky 732 893 316, emailem prodej@ca-magnolia.cz nebo přes chat či sociální sítě a my Vám doporučíme dovolenou dle Vašich představ nebo ověříme službu, která Vás zaujala.

  

First nebo Last Minute

Neboli počkat s dovolenou nebo koupit na poslední chvíli? Všeobecně nabídka zájezdů je nejširší ve First minute, doporučujeme ji zejména těm, kteří mají vybraný konkrétní zájezd, rodinám s více dětmi, skupinám. Pokud je Vám jedno, kam na dovolenou vyrazíte a nejste skupina, zkuste Last Minute.

 

Poptávka

Pokud nám odešlete poptávku po konkrétním zájezdu před webový formulář, je nezávazná a nevytváří rezervaci zájezdu, cestovní ruch je velmi dynamické odvětví, které se mění z minuty na minutu. Proto tedy, pracovník než se s Vámi spojí ohledně Vaší poptávky, zjišťuje aktuální dostupnost a cenu Vámi vybrané služby.

 

Dítě do dvou let v době návratu z dovolené

Neboli infant, je dítě bez nároku na stravu a místo v letadle. Někdy letí zcela zdarma, jindy za symbolický poplatek. Určuje si pořadatel. Pokud si přejete dětskou postýlku či přepravovat kočárek. Informujte nás. Vaše přání zohledníme do smlouvy.

  

Rezervace

V případě Vašeho zájmu vytvoříme rezervaci zájezdu nebo jiné cestovní služby, délka rezervace závisí na mnoha faktorech a stanovuje jí pořadatel. Počítejte s tím, že u Last Minute zájezdů se délka rezervace pohybuje v hodinách. Pokud rezervace propadla bez doručení cestovní smlouvy a úhrady zájezdu, uvolní se automaticky Vaše kapacity pro jiné zájemce. 

 

Poukázky k dovolené, příspěvek

Pokud máte poukázky a jiné benefit karty, stejně jako Vám zaměstnavatel hradí příspěvek na dovolenou, o tomto faktu nás prosím informujte před vytvořením rezervace. V případě příspěvku od zaměstnavatele Vás požádáme o zaslání podmínek a informací k příspěvku od zaměstnavatele. V případě poukázek nám prosím sdělte název a jakou výši chcete uplatnit. Příjem poukázek a jiných cenin a jejich využití závisí na pravidlech pořadatele.

 

Doplňkové služby k dovolené

K dovolené si můžete zakoupit doplňkové služby, nejčastěji cestovní pojištění, parkování na letišti. Stravu do letadla za příplatek, prioritní místa v letadle nebo autobusu či víza a vstupní taxy. Informujte se tedy na služby, které by Vás zajímaly. Doplňkové služby je ideální sjednat před podpisem smlouvy o zájezdu, pokud je budete chtít sjednat dodatečně, budete muset znovu podpisovat cestovní smlouvu.

 

Zakoupení zájezdu

Zakoupení zájezdu provedete podpisem cestovní smlouvy a úhradou zálohy nebo celé částky zájezdu. Podpisem smlouvy souhlasíte s VOP CK, ty si proto pečlivě přečtěte. Smlouvu nám zasíláte elektronicky, pokud nemáte scan, stačí smlouvu čitelně vyfotit.  Podpis smlouvy a úhradu je třeba stihnout v době platnosti Vaší rezervace. Podpis smlouvy provedete tak, že si smlouvu vytisknete a podepíšete nebo můžete použít elektronický podpis. Úhrada ceny zájezdu je možná přes internetbanking, vkladem v bance nebo online kartou v závislosti na pořadateli zájezdu.

 

Podmínky vstupu do země, víza, očkování

  • Ke vstupu do jakékoliv země je třeba splnit vstupních povinností. Tyto povinnosti je třeba dodržet a včas si je zjistit před odjezdem/odletem. Kompletní informace o vstupních formalitách získáte na Ministerstvu Zahraničních věci ČR, mzv.cz.
  • Informujte se na povinnost platnosti pasu po návratu z dovolené, liší se v jednotlivých zemích. Pokud nemáte pas a nestíháte ho vyřídit, zvolte destinaci v EU, kam můžete cestovat na platný občanský průkaz, nebo lze požádat o vydání expresního pasu. 
  • Platný vstupní doklad musí mít všichni cestující i malé děti! Pokud cestují malé děti s prarodiči je vhodné, zejména pro cesty mimo EU, aby si s sebou vzali souhlas s vycestováním nebo kopii rodného listu. Souhlas je ideální mít v angličtině.  
  • O povinných očkováních se informujte u svého lékaře nebo v očkovacích centrech.

 

Úhrada dovolené celá nebo částečná

Úhrada ceny zájezdu závisí na VOP pořadatele a službách uvedených v cestovní smlouvě.

 

Ceny

Cena za zájezd je vždy stejná, jako cena u pořadatele zájezdu. Ceny nijak nenavyšujeme, ani nám toto navýšení zákon nedovoluje. Může se stát, že u jednoho termínu máte na výběr z více cen, to znamená, že v jeden termín letí několik cestovních kanceláří a každá má jinou cenu za svojí dovolenou.  

 

Zavazadla, přeprava

Rozměry zavazadel, počet a jejich váhový limit a rozměry se liší dle letecké či autobusové přepravy. Tyto informace si vyžádejte u pracovníka nebo Vám budou doručeny s cestovními pokyny k zájezdu. Nadměrná zavazadla, kočárky, doplňující zavazadla nebo dopravu jiných zavazadel nám hlaste vždy dopředu.

 

Před odletem

Přesný čas odletu získáte až s cestovními pokyny, do té doby jsou časy pouze orientační. Na letišti je ideální být alespoň dvě hodiny před odletem. U autobusových zájezdů buďte na místě srazu alespoň 20 minut před plánovaným odjezdem.

 

Odbavení a let

Přepážky k odbavení zavazadel do podpalubí se otevírají většinou 90 minut před odletem. Strava na palubě se liší dle dopravce a vzdálenosti destinace. Informujte se na Vaší destinaci. V rámci palubního personálu a služeb je možné přikoupit vyšší třídu letu, stravu či prioritní sedadla.

 

V destinaci

Pokud letíte na dovolenou s českou cestovní kanceláří, bude vám k dispozici delegát buď v místě vašeho pobytu v určité dny, nebo na telefonu. Kromě delegáta se můžete setkat také se zástupcem cestovní kanceláře, který žije v destinaci. Ten vždy mluví česky nebo slovensky, pokud je Vaším pořadatelem česká CK. Na delegáta (zástupce) najdete kontakt v pokynech, na recepci hotelu v informační knize. Vždy si před cestou zkontrolujte, zdali máte u operátora aktivovaný roaming, ať se můžete delegátovi dovolat. Delegát s vámi také řeší fakultativní výlety, půjčení vozidla, případnou pomoc při zdravotních problémech. Je prvním člověkem, na kterého se na dovolené obracejte. Odjezd se dozvíte vždy na nástěnce CK v hotelu nebo od delegáta (či zástupce) na informační schůzce.

 

Storno zájezdu

Storno zájezdu, tedy že z nějakého důvodu nemůžete odcestovat, a jeho zpoplatnění je upravované ve VOP příslušného pořadatele. O stornu nás co nejdříve informujte pro další postup zrušení Vaší cesty. Pokud máte zajištěno pojištění storna, obraťte se na pojišťovnu pro správný postup refundace.


Reklamace zakoupených a poskytnutých služeb

Bohužel, i to se stane, že se dovolená nevydaří dle Vašich představ. Mějte prosím na paměti, že závadu je třeba řešit neodkladně v destinaci, tedy s delegátem či recepcí. Delegát je povinen srovnat neodkladně nápravu. Pokud není náprava sjednána je třeba s delegátem nebo recepcí sepsat reklamační formulář. Tento reklamační formulář poté předložíte po návratu domů.  Reklamaci je potřeba zaslat písemně co nejdříve od návratu (maximálně do 3 měsíců po návratu) i s přílohami (reklamační protokol z místa pobytu potvrzený delegátem CK resp. recepcí hotelu, fotografie a jiné důkazní materiály). Reklamaci můžete sepsat i po návratu. Reklamaci můžete zaslat jak do pořádající CK, tak zprostředkovateli, který ji nedokladně předá. Právně zodpovědný za vyřešení reklamace je pořadatel zájezdu neboli organizující CK. Doba vyjádření k reklamaci je stanovena ve VOP. Ve VOP je také více informací k řešení reklamace, postupu a náhrad. Pokud nejste s výsledkem reklamace spokojeni, můžete se obrátit na Českou Obchodní Inspekci.

 

Kontakt: 
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
www.adr.coi.cz

 

Doporučení nakonec

Pokud máte jakékoliv otázky, obracejte se na nás, ideálně vždy co nejdříve. Pokud jste uvízli v koloně, nestíháte odjezd nebo odlet, volejte CK, pokud je to v nočních hodinách, na pokynech bývá emergency linka. Letadlo na Vás samozřejmě nemůže čekat dvě hodiny, ale pracovník Vám pomůže se na dovolenou dostat třeba jiným letem. V destinaci vše řešte s delegátem. Nejčastější jsou reklamace pokoje, ty bývají hned řešeny výměnou za jiný pokoj. A doporučení na závěr: čtěte pečlivě cestovní pokyny, zejména datum a čas odletu. Přejeme krásnou dovolenou a jsme k dispozici.

 

732 893 316, prodej@ca-magnolia.cz

Lukáš Kazdera a jeho tým

Vytvářím objednávku...